dinsdag 31 januari 2017

Januari-opruimingstijd-strooptocht

Het is weer opruiming in de winkels en dat is mijn favoriete tijd om te gaan winkelen. Ik heb er een oog voor, voor koopjes. En ik ben op zoek naar echte koopjes, geen 10 of 20% korting. Nee minstens voor de helft van de prijs en liever nog voor de helft van de helft. Maar ook bij de kringloopwinkels haal ik de juweeltjes er zo tussenuit. Een zak duplo voor een euro, een echte barbie voor 20 cent, ik vind ze en neem ze altijd mee. Want ik ben niet voor mezelf op strooptocht, nee ik fiets de winkels af voor de kinderen van Torvaj. Het hele jaar door verzamel ik vanalles en nog wat. Maar in de tijd van de opruimingen, ben ik helemaal in mijn element! Pas bijvoorbeeld hadden ze bij de Hema mooie setjes van een muts en een das voor kinderen voor 1 euro. En dan was het nog 1+1 gratis, dus 50 cent per setje! Ja ik heb een volle doos gekocht en ik denk aan de kindertjes die volgende winter met die mutsen en dassen rondlopen. En daar wordt ik dan zo blij van. En ik krijg wel eens opmerkingen, zo van waarom doe je dat toch. En tegenwoordig zeg ik dan, je kunt ook gewoon niks doen. En dan zijn ze uitgeluld.  
En je kunt zeggen dat ik een krentenkakker of een pin ben, maar ik geef er niks om wat mensen van me denken als ik met tassen vol koopjes blij naar huis ga. Ik doe het voor de kinderen en de rest laat me koud... Ik koop liever 10 dingen voor 10 euro, ipv 1 ding voor 10 euro. Zijn er toch 9 kindertjes meer blij. Ik werk niet meer buitenshuis en heb de luxe om mijn tijd te besteden aan de dingen die ik leuk vind en dit vind ik keileuk! 




Vandaag kreeg ik nog veel mooie nieuwe sjaals, sokken, riemen en sieraden. Dit stond in een winkel in een grote bak en alle klanten mochten gratis iets meenemen. Je zult het niet geloven, maar de meeste mensen halen er gewoon hun neus voor op. Ze kijken in de bak en zeggen dat ze niks willen. Dus mocht ik alles meenemen voor de mensen in Torvaj. En ik was zooooo blij toen ik thuis kwam. Ik ben nu alles aan het uitzoeken en verheug me al helemaal op het moment dat ik het kan gaan uitdelen. 





Maar ik krijg ook van andere mensen nog bruikbare spulletjes en ook daar ben ik blij mee. We hebben vorig jaar zelfs een extra schuurtje in de tuin gezet, als opslag voor alles wat mee moet naar Torvaj.

Zo zie je maar, ook al kun je eens een maandje niet naar Hongarije, ik ben er altijd mee bezig.
Als ik in Nederland ben denk ik iedere dag aan Hongarije, als ik Hongarije ben denk ik bijna nooit aan Nederland.

Groetjes, 
Marti

1 opmerking: