zaterdag 29 juni 2013

Ik sta ermee op en ga ermee naar bed:

Hongarije. En dan in het bijzonder wat we nog allemaal moeten regelen, meenemen en uitzoeken. Want het duurt niet lang meer voordat we voor de zomervakantie vertrekken naar Torvaj. En omdat we deze zomer helemaal vol zitten, zijn er veel dingen waar ik aan moet denken. En met vol zitten bedoel ik dat alle twee de huizen bewoont zullen zijn. De caravan is ook bezet en we gaan er nog 2 tenten bijzetten. Is dat niet gezellig? Ja toch? Ik heb er zo’n zin in, want er komt alleen maar familie logeren en dat vind ik altijd leuk. Mijn broertje uit Zweden komt dus, met zijn gezin en zijn schoonouders. En dan komt mijn andere broer die vorig jaar ook was geweest. Schijnbaar vond hij het leuk, want dit jaar komt hij met zijn 2 andere dochters. Als het goed is komen Manon en Bram ook. Menno komt voor het eerst niet, die gaat wel naar Sziget. En dan aan het einde van de vakantie komt mijn allerbeste vriendin met haar man logeren. Vind ik zooooooo leuk! Ik heb verschillende vriendinnen, maar mijn aller-allerbeste vriendin is toch wel José. We kennen elkaar nu zo’n 25 jaar, we hebben elkaar leren kennen op de zwangerschapsgym en de aanstaande-oudercursus ( ja dat bestond toen nog) van onze oudste kinderen. We hadden meteen een klik en we zijn elkaar nooit meer kwijtgeraakt. Door de jaren heen zagen we elkaar soms dagelijks en soms maanden niet. Maar dat maakte niks uit, want wij wisten dat het goed zat. We kennen elkaar door-en-door en we hebben aan 1 woord of blik genoeg. We kunnen echt in ons box piesen van het lachen, maar we delen ook onze verdrietige momenten…. We voeren allebei ook al 25 jaar een gevecht tegen de kilo’s, en als de èèn dan weer is afgevallen, dan zijn we heel blij voor elkaar. Maar we weten ook dat we het uiteindelijk toch weer gaan verliezen en gewoon weer dik worden… want we houden veel te veel van het goede leven J En nu komt ze voor de eerste keer naar Torvaj. En daar kijk ik zo naar uit, want ik weet al dat we heel veel plezier gaan maken. Ik zeg steeds tegen haar: je moet niet verschieten (schrikken) hè? Maar dat komt wel goed, ze heeft al veel foto’s gezien van ons huisje op de heuvel.

Maar nu nog even over de trap; die is gewoon klaar! Jaja en nog mooi op tijd ook, volgens afspraak. Het kan dus wel… en mooi dat ie is geworden!


Zeg nou zelf, is dat geen statige trap geworden? Hij is wel iets groter geworden, want anders kwam het niet goed uit met de treden ofzo. De anderhalve kuub beton die we hadden besteld zijn er uiteindelijk 6 geworden, dus het is een massief geheel geworden. 


Verplaatsen gaat niet meer J maar ik ben blij dat het uiteindelijk zo gelopen is, want nu is het klaar en het is goed gedaan. Dit hadden wij zelf zo nooit kunnen maken. Maar als je goed kijkt naar de deur, zie je toch wel weer de Hongaarse touch. 


Want de deur die je ziet, die was iets te groot. Maar het was maar voor nood, uiteindelijk komt er toch een mooiere deur in. Maar wij zeiden dat ze de deur boven en onder wat in moesten korten. Maar zoals je ziet hebben ze er alleen aan de onderkant een stuk afgehaald, waardoor de klink nu wel erg laag zit… of ze moeten gedacht hebben dat ik er anders misschien niet bij kan…

Nou ik kan nog even verder met rommelen en uitzoeken en verzamelen voor Hongarije, want ik heb nog een paar weken. En ik vind dit altijd leuk, hoort toch bij de voorpret van vakantie. Maar ik moet wel echt goed opletten dat ik niks vergeet, want dit word de laatste keer dat we met de aanhanger gaan. Het is al een oud beestje, dus laten we hem in Torvaj achter. Daar kan hij nog goed van pas komen met de verbouwingen en daar valt hij niet op, daar vinden ze het nog een skône aanhanger. Maar ik vind het een hele uitdaging hoor...


Groetjes, Marti

5 opmerkingen:

  1. oh wat prachtig,ik dacht een trap van ca 1meter breed.,maar dit lijkt wel een trap voor t koninklijk paleis.vandaar die 6kuub.is dit misschien ook een idee voor onderaan de berg,zodat je makkelijker naar boven kunt?????vele groeten ria en dick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een koninklijke trap. En die deur ha ha. Prachtig. Altijd gaat er wel een kleinigheidje mis. Maar dit is niet zo,n ramp. Straks een mooie deur en je moet niet meer op je knieen gaan zitten. ha ha. Je krijgthet wel druk zeg in de vakantie. Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Hallo Szia.....

    Wat een pracht van een trap.....
    Heel veel plezier aankomende vakantie....
    En ... maak je niet te druk hoor...je kunt hier "bijna" alles kopen..
    Dus dat gesleep?.....

    Heb het fijn samen....
    En nog bedankt voor je mooie schrijven...

    Lieve groet Harry en Rita Monyoród (Baranya)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk leuk. Dat je vriendinnen en zoveel familie komt. Geniet er heel veel van. Een supervakantie toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De trap is heel netjes geworden! Hoe gaat het verder met de verbouwing? Is het einde al inzicht, leuk om de vooruitgang steeds te zien.

    BeantwoordenVerwijderen